Keliaujant po Lietuvą ir jos apleistas vietas, labai dažnai kelyje pavyksta pastebėti-atrasti ar tai apleistą-nebenaudojamą automobilį, ar sunkvežimį, ar traktorių. Tokie radiniai yra dažni, todėl greit prisikaupia nuotraukų, kurias išrūšiavus gaunasi nemažas nuotraukų albumas. Šiandien apžvelgsime tokio tipo radinius ir susipažinsime šiek tiek su jų istorija.
- DT-75 traktoriai ir GAZ-3307 sunkvežimiai
- Ford F serijos sunkvežimis
- ZIL-130 sunkvežimis
- MTZ traktorius ir UAZ autobusiukas
- GAZ sunkvežimis ir VW Golf
- Mokyklos mikro-autobusai
PIRMA VIETA – pakankamai atvira pusiau industrinė teritorija, kurioje stovi nebenaudojami traktoriai ir sunkvežimiai.
Čia turime DT-75 modelio vikšrinius traktorius – buldozerius. Gaminti 1969 – 1992 metais, per kuriuos pagaminta daugiau kaip 2.7 milijonų vienetų. Šis traktorius gerai žinomas dėl savo ekonomiškumo tiek įsigijimo (prieinama kaina), tiek remonto (pigus remontas), tiek naudojimo (ilgaamžiškumas) sąlygomis. Sakyti, jog buvo naudojami dar anksti, nes iki šiol tokio tipo traktoriai puikiai darbuojasi ūkiuose, statybų darbuose ir pan.
Šalia buldozerių taip pat turime 1.5 (vieną ir puse) GAZ-3307 sunkvežimio. Šio modelio sunkvežimiai pradėti gaminti 1989 metais, Gorkio automobilių gamykloje ir tebegaminami iki šių dienų. Tai modelis su nauja išvaizda, hidrauliniu vairo stiprintuvu, galingesniu varikliu, pakeitęs populiarųjį GAZ-53 sunkvežimį. GAZ-3307 kaip ir ankstesnės serijos broliai naudoti praktiškai visur: ūkyje, viešose įstaigose kaip paštas, milicija ir t.t
ANTRA VIETA – važiuojant nedideliu keliu į teritoriją, šalia jos vartų, suradome krūmuose paslėptą Ford markės sunkvežimį.
Ford F-Series (serijos) sunkvežimiai pradėti gaminti nuo 1948 metų ir yra gaminami iki šiol. Juos gamina visiems gerai žinoma amerikiečių automobilių gamintoja – Ford Motor Company. F-Series modeliai gaminti (gaminami) įvairių modifikacijų, tiek fiziniams asmenims (kaip šeimos automobilis t.y standartiniai „pikapai”), tiek komercijai (pritaikyti tam tikrai veiklai). Pavyzdžiui, šis mūsų pastebėtas sunkvežimis akivaizdžiai naudotas komercinei veiklai ir yra „apginkluotas” bokšteliu.
TREČIA VIETA – tarp miško ir industrijos pastebėtas žolėse pasislėpęs tarybinis sunkvežimis.
Žolėse „miegantį” ZIL markės senolį pažįsta beveik visi. Tai ZIL-130 modelio sunkvežimis gamintas 1962 – 2010 metais, Lichačiovo vardo automobilių gamykloje. Tuo metu, tai buvo vienas plačiausiai naudotų transporto priemonių (iš sunkiosios technikos kategorijos). Dėl skirtingų modifikacijų, naudoti praktiškai visur (panašiai kaip ir GAZ-52/53): ūkio technika, ugniagesių automobilis, karinis transportas…
KETVIRTA VIETA – keliaujant po kaimo vietoves, labai paprasta pastebėti senos-nebenaudojamos ūkio technikos. Pavyzdys, kad ir šis pusiau apleistas ūkis.
Čia turime (pusę) MTZ-50 modelio traktorių. Gaminti nuo 1961 – 1985 metais, Minsko traktorių gamykloje, Baltarusijoje. Modelis gerai žinomas tarp ūkininkų dėl savo universalumo, įvairių panaudojimo galimybių ir dėl paprasto-pigaus remonto.
Šalia MTZ-50, stovi „pavargęs” UAZ-452 (arba dar įvardijamas UAZ-3741) modelio mikroautobusas. Gaminamas nuo 1965 metų, Uljanovsko automobilių gamykloje, Rusijoje. Dėl skirtingų modifikacijų (UAZ-452A … AS … V … D, … G, … K, … P) plačiai naudotas Tarybų Sąjungoje kaip greitosios pagalbos, policijos (milicijos) automobilis, inkasatorių transportas, keleivinis mikroautobusas ir t.t. Vienas iš didesnių šio mikro-autobuso privalumų – keturi varomi ratai.
PENKTA VIETA – šalia apleisto administracinio pastato – sena technika.
Jūsų dėmesiui dar vienas gerai žinomas (įvardijamas kaip populiariausias Tarybų Sąjungos) sunkvežimis GAZ-53 (arba GAZ-52, nes skirtumas tarp modelių – variklis ir ratų dydis). Gamintas 1961 – 1993 metais, Gorkio automobilių gamykloje, Rusijoje. Šios serijos sunkvežimių pagaminta daugiau kaip 4 milijonai. Gausiai eksportuoti į Lenkiją, Čekoslovakija, Rumuniją, Jugoslaviją, Suomija, Vengrija, VDR (Vokietiją), Kubą, Mongoliją, Laosą, Vietnamą, Bulgariją ir net Šiaurės Korėją. Panašiai kaip ir ZIL-130, sukurta tokių modifikacijų kaip gaisrinės, krovininiai taksi, vilkikai…
O toliau… už pastato pasislėpęs Volkswagen markės automobilis. Iš pirmo žvilgsnio t.y žibintų Volkswagen Jetta, tiesa? Bet… čia turime Volkswagen Golf MK2 – antros kartos Golf modelį. Kas nežino šio automobilio? Žino tikriausiai visi. MK2 kartos modelis gamintas 1983 – 1992 metais. Pagaminta daugiau kaip 6 milijonai vienetų ir buvo vienas iš daugiausiai (aukščiausi pardavimai) parduotų Volkswagen automobilių tuo metu. Dar vienas įdomus faktas, jog nemažai šio modelio automobilių buvo pagaminti Jugoslavijoje (Sarajevas, Bosnija ir Herzogovina), todėl keliaujant po šį kraštą, nenustebkite pamatę kiek dar jų vis rieda keliuose.
ŠEŠTA VIETA – grįžtame į industrijos teritoriją, kurioje stovi seni mokykliniai autobusai.
Apie šiuos mokyklinius mikro-autobusus pakalbėsime labai trumpai.
Pradėkime nuo Mercedes-Benz markės mikro-autobuso Sprinter. Modelis pradėtas gaminti 1995 metais populiaraus automobilių gamintojo Mercedes-Benz Group, Vokietijoje. Įvardijamas kaip lengvasis komercinis transportas, tačiau kalbant apie lengvumą, Sprinter yra vienas didžiausių siūlomų modelių Mercedes-Benz mikro-autobusų rinkoje.
Sekantis mikro-autobusas – Fiat Ducato. Pradėtas gaminti 1981 metais automobilių gamintojo Sevel (Fiat ir Peugeot įmonių junginys), Italijoje. Šis mikro-autobuso modelis plačiai naudojamas komercinėje veikloje, kaip krovininis arba keleivinis transportas.
Štai ir viskas. Šiam kartui istorijos apie senas transporto priemones pakaks, o mes kitą kart susimatysime panašioje vietoje ir tęsime kelionę po apleistą-nenaudojamą transportą Lietuvoje.
Daugiau apleisto transporto:
Ačiū, kad skaitote, linkėjimai nuo ApleistosVietos.lt autorių!
Publikuota: 2023-04-10
Komentarų nėra