Praėjo beveik trys metai nuo publikuoto traukinių stoties senolių straipsnio, kuriame galite pamatyti kokios senos technikos Lietuvoje turime iš traukinių pasaulio. Po tokios pertraukos, manau, būtų pats laikas atsinaujinti žinias ir pasižvalgyti daugiau į šios transporto kategorijos gėrybes.

Pradėsime nuo L serijos garvežio, kuris stūkso vienoje privačioje teritorijoje. Šios serijos garvežių gamyba prasidėjo 1945 metais ir tęsėsi iki 1955-ųjų. Nuspręsta gamybos seriją pavadinti L raide, pagrindinio kūrėjo – konstruktoriaus Levo Lebedianskio garbei. Naudotas pagrinde krovinių vežimui – jų gabenimui. Tokių riedančių garvežių jau nebe pamatysi, kadangi didžioji dalis stovi kaip eksponatai traukinių stotyse ar muziejuose.

Antrasis šio straipsnio „žvaigždūnas“ – M62 modelio šilumvežis, kuris dar vis eksploatuojamas iki šiol. Rastas visiškai atsitiktinai, viduryje miškų. Tikriausiai tuo metu patyrė gedimą ir buvo paliktas iki tol, kol atvažiuos pagalba. Šio modelio šilumvežis gamintas nuo 1965 iki 1990 metų pradžios. Daugiausia naudojamas krovinių gabenimui.

Toliau, daugeliui žinomas eksponatas – TU-2 modelio rusiškas dyzelinis lokomotyvas, kuris buvo skirtas siaurajam geležinkeliui. Gamintas nuo 1955 iki 1959 metų. Naudotas tiek keleivių, tiek krovinių gabenimui. Šiuo metu tokio tipo modelio lokomotyvų judančių bėgiais retai be pamatysi, tačiau galime pasidžiaugti, jog Lietuvoje turime progą ir dar vis galima išbandyti kelione juo Aukštaitijos siaurajame geležinkelyje.

Ir pabaigai, TGM1 modelio dyzelinis lokomotyvas. Gamintas nuo 1956 iki 1972 metų. Daugiausia naudotas pramonės įmonėse, krovinių pakrovimams, jų paskirstymui ir paruošimui gabenimui į pagrindines stotis. Taip pat naudoti manevravimo darbams geležinkelio stotyse.

Kol kas tiek iš traukinių pasaulio, susitiksime antroje dalyje.

Parašykite komentarą

Draudžiama komentarų skiltyje skelbti (viešinti/atskleisti) straipsnio vietovės pavadinimą, lokaciją ir kitas panašias detales. Panašūs komentarai trinami, o jų autoriai blokuojami. Ačiū už supratingumą.