Senoji Lietuvos aviacija

Žvilgsnis į seną Lietuvos aviaciją, į AN-2 lėktuvus su kuriais esame susipažinę ir anksčiau – pamiršti AN-2 kukurūzininkai. Mums jau žinomi lėktuvai tapo populiarūs dėl savo universalios paskirties: naudoti krovinių transportavimui, žemės ūkio darbuose ir civilinėje aviacijoje. Su tokiais lėktuvais žmonės skraidė iš Vilniaus į Alytų ar Panevėžį. Kompaktiški 12-os vietų lėktuvai skraidė ir į kitus Lietuvos miestus.

Antonov Ukrainos orlaivių gamintojo AN-2 lėktuvai pradėti gaminti 19471948 metais. Pirmieji skrydžio bandymai įvyko 1947 metų vasarą. Iki 1960 m. tokių lėktuvų buvo pagaminta virš 5000 tūkstančių. Wikipedia duomenimis iš viso tokių lėktuvų pagaminta daugiau kaip 18 000 tūkstančiai.

Dėl savo geros kokybės šie lėktuvai skraido iki šiandien (pavyzdžiui naudojami šuoliams parašiutu). 12,4 metro ilgio ir 5,35 metrų aukščio AN-2 gali išvystyti 258 km/h greitį ir skristi 4.5 kilometrų aukštyje. Deja, bet dauguma AN-2 lėktuvų jau pensijoje ir stovi tik kaip eksponatai.

AN-2 lėktuvai

Rytas su AN-2 lėktuvais

Labai anksti ryte užsukome į vietą, kurioje prie buvusio aerodromo ilsisi jau savo atgyvenę trys AN-2 lėktuvai.

Sugrįžome po kurio laiko dienos metu ir pastebėjome, kad vienas iš pagrindinių AN-2 buvo atnaujintas.

Atviras lėktuvų muziejus

Į lėktuvų temą kelios nuotraukos iš muziejaus, kurį gali aplankyti kiekvienas. Kadangi eksponatai stovi lauke, tai pavyko padaryti porą nuotraukų (per tvorą, nes į muziejus vaikštome retai).

Ačiū, kad skaitote, linkėjimai nuo ApleistosVietos.lt autorių!

Publikuota: 2024-07-28

Komentarų nėra

Rašyti komentarą:

Komentarai matomi tik po administracijos patvirtinimo. Komentarai su publikacijų vietovės pavadinimais ir adresais nepatvirtinami.